MG TF Steptronic met een storing.

Soms hoor je bij een MG TF met een Steptronic (CVT) een rammel.

De MG TF Steptronic is voorzien van een CVT automatische versnellingsbak.

Als koppeling tussen de motor en de versnellingsbak wordt er een demper-plaat gebruikt.

Deze plaat lijkt erg veel op een koppelingsplaat van een normale koppeling. De schijf zit vastgeschroeft aan het vliegwiel en de prise-as van de CVT past in het midden.

Het functioneert als een demper voor soepeler schakelpunten. Het dempen gebeurt met veren, net als in een koppelingsplaat. Deze veren worden slap en kunnen dan gaan rammelen in de plaat.

Dit is heel duidelijk hoorbaar buiten de auto. Het klink alsof er iets bij de uitlaat rammelt.

De reparatie is best ingrijpend. Wij bouwen de komplete motor met versnellingsbak en subframe uit de auto.

Dan wordt de CVT losgemaakt van de motor.

De demper-plaat is dan eenvoudig te verwijderen en kan worden gereviseerd.

Deze reparatie kost ongeveer € 1.800,=. 

Omdat de motor er helemaal uit is zijn andere werkzaamheden nu ook eenvoudig te doen. Zoals het vervangen van de distributieriem en de waterpomp.

 

 

This is Sliced Diazo Plone Theme