MG TF Steptronic met een storing.

De demper-plaat rammelt omdat de veren te slap zijn.

De MG TF Steptronic is voorzien van een CVT automatische versnellingsbak.

Als koppeling tussen de motor en de versnellingsbak wordt er een demper-plaat gebruikt.

Deze plaat lijkt erg veel op een koppelingsplaat van een normale koppeling. De schijf zit vastgeschroeft aan het vliegwiel en de prise-as van de CVT past in het midden.

Het functioneert als een demper voor soepeler schakelpunten. Het dempen gebeurt met veren, net als in een koppelingsplaat. Deze veren worden slap en kunnen dan gaan rammelen in de plaat.

Dit is heel duidelijk hoorbaar buiten de auto. Het klink alsof er iets bij de uitlaat rammelt.

De reparatie is best ingrijpend. Wij bouwen de komplete motor met versnellingsbak en subframe uit de auto.

Dan wordt de CVT losgemaakt van de motor.

De demper-plaat is dan eenvoudig te verwijderen en kan worden gereviseerd.

Deze reparatie kost ongeveer € 1.800,=. 

Omdat de motor er hellemaal uit is, zijn andere werkzaamheden nu ook eenvoudig te doen. Zoals het vervangen van de distributieriem en de waterpomp.

MG TF Steptronic met een storing.
OPENINGSTIJDEN

ma t/m vr    09:00u - 17:30u
zaterdag     09:00u - 15:00u

Afspraak buiten openingstijden?
Bel +31 (0)6 83 24 04 11

aanmelden nieuwsbrief

Webshop

Imparts Facebook Imparts Twitter  Imparts instagram 

ADRESGEGEVENS

Tel.: +31 (0)26 442 99 37
E-mail: info@imparts.nl

Bonnetstraat 33
6718 XN in Ede

WhatsApp_Logo_1.png

Imparts is ambassadeur van de KNAC.

Klassiek & Techniek is het maandblad voor klassiek auto's, motoren en vrachtwagens.

superclassics

BEDRIJFSGEGEVENS

Imparts is tevens eigenaar van
1Classadditionslogo

autoactive web 2015

Handashop

woolf

Classic Car Cooling